Klanttevredenheid

In recente klanttevredenheidsonderzoeken (2009 en 2012, uitgevoerd door Auditbureau Qfor) behaalde Oost West Centrum een tevredenheidsscore van 4,47/5; volgens het auditbureau een uitzonderlijk hoge score.

Een samenvatting uit de tevredenheidsonderzoeken:

  • Alle klanten hebben in het algemeen een positieve indruk over Oost West Centrum. Ze waarderen het interessante en uitgebreide aanbod, de boeiende trainers, de praktijkgerichte inhoud, de professionele doch losse en informele werking en het grote inlevingsvermogen van de trainers. De organisatie voert uit wat ze voorafgaand in haar brochures en mailings heeft beloofd.
  • De cursussen worden allemaal gegeven in een open verstandhouding en de sfeer is over het algemeen los. Er is veel interactie. De opleidingen zijn praktijk- en ervaringsgericht en dat wordt gewaardeerd. Een aantal apprecieert dat de mens en het individu centraal staan en dat ze persoonlijk veel aan de opleiding hebben gehad.
  • Over de trainers van de organisatie is bijna iedereen enthousiast. Ze worden omschreven als bekwaam, boeiend, enthousiast en inspirerend.
  • De organisatie houdt zich aan de praktische afspraken zoals de lesdata en de timing. Voor één deelnemer ging de opleiding iets te traag en één deelnemer vond de groep te groot.
  • Het didactisch materiaal dat wordt gebruikt hangt af van het thema van de opleiding. Meestal wordt echter het meeste belang gegeven aan ervaringen, oefeningen en belevingen en dat stellen de deelnemers op prijs. Twee deelnemers vinden de syllabus inhoudelijk goed maar hadden liever een ingebonden exemplaar gehad.
  • De klanten vinden duidelijke en gedetailleerde informatie betreffende het aanbod van Oost West Centrum op de site van de organisatie. Ze schrijven zich doorgaans electronisch in en dat verloopt vlot. Ze krijgen op tijd een bevestiging met de praktische modaliteiten. Alle klanten zijn tevreden tot heel tevreden over de informatie die ze vooraf van de organisatie krijgen.
  • De communicatie met de organisatie verloopt vlot en bestaat in hoofdzaak uit e-mailverkeer. Er moet niet lang worden gewacht op een antwoord of reactie. De deelnemers die telefonisch contact hebben gehad, zeggen dat de medewerkers vriendelijk en behulpzaam zijn.
  • Alle klanten zijn tevreden over de facturatie en de administratie. Die gebeurt correct. De meeste deelnemers zijn ook tevreden over de verschillende locaties.
  • Over de prijs-kwaliteitverhouding zijn doorgaans alle klanten het eens: die is in verhouding of heel goed.